WordPress İletişim Formu Oluşturma


WordPress günümüzde pek çok kişi tarafından kullanılmaktadır. Yazılım bilgisi olmadan web sitesi sahibi olmak isteyenler için kurulumu ve kullanımı kolayca yapılabilen WordPress, içinde barındırdığı eklentiler ile de hazırlanmak istenilen web sitesini tamamen kişiselleştirme imkanı sunmaktadır. Bunlardan biri de iletişim formudur.

WordPress ile hangi amaçla olursa olsun, bir iletişim sayfası koymak isteyebilirsiniz. Ürünleriniz, hizmetleriniz ya da hazırladığınız diğer içerikler ile ilgili, web sayfanızı ziyaret eden kişilerden geri bildirim alabilmeniz için WordPress’in eklenti özelliği ile bir iletişim formuna sahip olabilirsiniz.

WordPress’te iletişim formu oluşturma adımlarını tek tek inceleyelim.

  1. İletişim formumunu oluşturabilmek için öncelikli olarak gerekli eklentiyi indirmemiz gerekmektedir. İletişim formu eklentilerinden istediğiniz her hangi bir tanesini seçebilirsiniz. Bu anlatımda Contact Form 7’yi kullanacağız. Eklentiler sayfasından “Yeni Ekle” seçeneğini tıklıyoruz.
  2. Contact Form 7’yi indirdikten sonra, açılan sayfada “Eklentiyi Etkinleştir” seçeneğini tıklıyor ve eklentiyi etkinleştiriyoruz.
  3. Eklentiyi etkinleştirdikten sonra, gerekli ayarları yapılandırabilmemiz için “Eklentiler” sayfasında, “Contact Form” eklentisinin altında bulunan “Ayarlar” seçeneğine tıklıyoruz.
  4. Eklentinin içinde default olarak bir iletişim formu göreceksiniz. Dilerseniz bu formu kullanabilir, dilerseniz yeni bir form oluşturmak için “Yeni Ekle” butonuna tıklayabilirsiniz.
  5. Biz hazır form üzerinden kuruluma devam edeceğiz. Açılan sayfada iletişim formunda istenilen bilgileri göreceksiniz. Kırmızı ile işaretlenen yerlere farklı bilgiler de yazabilirsiniz. Dilerseniz üst kısımda bulunan seçeneklerden herhangi birini de ekleyebilirsiniz. Ancak standart bir iletişim formu için bu bilgiler bize yeterli olacaktır.
  6. Daha sonra “Posta” seçeneğine tıklıyoruz. Burada, iletişim formu ile atılan mesajların hangi e-posta adresine geleceğini ayarlayabilirsiniz. Bu e-posta adresi manuel olarak, WordPress’e kayıt olduğunuz e-posta adresi olarak gelecektir. Dilerseniz bunu değiştirebilirsiniz.“İleti Gövdesi” kısmında gönderilen mesajların, mailinizde nasıl görüneceğini göstermektedir.
  7. İletiler” kısmında form ile ilgili, “Mesajınız başarılı olarak gönderilmiştir.” ya da “ Lütfen gerekli alanları doldurunuz” gibi kullanıcıların göreceği mesajlar bulunmaktadır. Dilerseniz buralara farklı mesajlar yazabilirsiniz.
  8. Gerekli ayarları yaptıktan sonra üst kısımda, mavi şerit ile belirtilen kodu kopyalıyoruz.
  9. Daha sonra “Sayfalar” seçeneğine tıklayıp, “Yeni Ekle” butonuna basarak, yeni bir “İletişim” sayfası oluşturuyoruz.
  10. Açılan sayfada, yazı editöründeki “Metin” seçeneğini seçerek, daha önce kopyaladığımız kodu buraya yapıştırıyoruz ve “Yayımla” diyoruz.

Artık Wodpress iletişim formu kullanıma hazır.

Not: Bazı sunucularda spam mailleri önlemek için engel olabilir. Bu durumda WP Mail SMTP eklentisini kurarak, iletişim formunuzu çalıştırabilirsiniz. WP Mail SMTP kurulumu ile ilgili buradan detaylı bilgi alabilirsiniz.


Beğendiniz mi? Arkadaşlarınızla Paylaşın!

admin